Ana Menü
















METROBÜSLERİN GERÇEK FİYATI ORTAYA ÇIKTI PDF Yazdır e-Posta
ulku2 tarafından yazıldı.   
Cumartesi, 09 Ekim 2010 14:49

İETT sık sık yolda kalan ve kentiliyi canından bezdiren Phileas’lar için mahkemeye gitti, gerçek fiyatı da ortaya çıktı.

Hollanda’dan alınan Phileas markametrobüsler, İstanbul trafiğine girdiği günden bu yana yaşattığı sıkıntılarla gündeme geliyor. Sık sık arızalanan, yokuşta tıkanıp kalan, trafiği tıkayarak yolculara ve diğer sürücülere saç baş yolduran Phileas’lar, sonunda İETT’nin sabrını taşırdı.

Phileaslar’in arızalarıyla ilgili araştırma yapan İETT yetkilileri, metrobüslerde her seferinde “tek tip” arızameydana geldiğini, Hollanda’daki APTS firmasının gerekli yedek parçayı vermemesi ve yeterli teknik eleman bulundurmaması nedeniyle arızaların ortadan kaldırılamadığını belirledi.

Alınan 50 metrobüsün 1 yıl gecikmeli teslim edilmesi, bunların 35’inin arızalar nedeniyle uzun süre İkitelli’deki garajda beklemesi de olaya tuz biber ekti. Tümbu olumsuzluklar üzerinemahkemeye başvuran İETT GenelMüdürlüğü, Hollanda’daki üretici firma aleyhine yaklaşık 16 milyon TL’lik dava açtı.

Dava dilekçesinde, Ağustos 2008 tarihine kadar kademeli olarak teslim edilmesi gereken 50 adetmetrobüsün 1 yıl gecikme ile Temmuz 2009’da teslimedildiği belirtilirken, 50 adet metrobüs için 65milyon 397 bin 500 Euro ödeme yapıldığı ifade edildi. Şimdiye kadar 1.2milyon Euro’ya alındığı bilinenmetrobüslerin tanesinin aslında 1milyon 307 bin 950 Euro’ya alındığı ortaya çıktı.

 

Metrobüslere takılması gereken 9 milyon 454 bin TL’lik güzergah yazılımının da eklenmediği öğrenildi. İhale şartnamesine göre bedelsiz verilmesi gereken yedek parçaların bir kısmının hiç verilmediğini, bir kısmının da eksik verildiği belirtilen dilekçede, verilmeyen parçaların subap ayar anahtarları, elektronik devre kontrol cihazı ile avandalıklar olduğu ifade edildi.

Bir yıl geç teslimedilenmetrobüsler için şimdilik 2milyon 381 bin Euro gecikme cezası isteyen İETT, 9.5 milyon TL’lik klavuz yazılımının da şimdilik 1milyon TL’sinin faizi ile tahsil edilmesini istedi.

İki kez uyarıldığı halde metrobüslerin tamamının ancak 17 Temmuz 2009’da teslim edildiği hatırlatılan dilekçede, “65 milyon 397 bin 500 Euro’luk sözleşme tutarının günlük binde 1 olan gecikme cezasına hak kazandık” denildi.

Dilekçede metrobüslerin yaklaşık 1 yıl gecikme ile teslim edildiği belirtildi. Buna göre İETT’nin hak kazandığı gecikme tutarı 2 milyon 381 bin Euro. İETT, 2.3 milyon Euro tutarındaki gecikme tazminatının faizi ile tahsilini istedi. Phileas tek tip arıza veriyor İETT adına davayı açan Avukat Cemal Şanlı, mahkemeye verdiği dilekçede metrobüslerin sürekli ‘tek tip’ arızalar verdiğini, bu nedenle servis dışı kaldığını ve müvekkili İETT’nin zarara uğradığını dile getirdi. Avukat Şanlı, dilekçesinde metrobüslerde sık sık görülen arızaları sıralayarak şöyle konuştu:

Hollanda’daki üretici firmanın, arızaların onarımına hiçbir katkı sağlamadığı gibi, metrobüslerde olması gereken çok önemli bir sistemi de araca eklemediği ortaya çıktı. Dilekçede ihale sözleşmesinde belirlenmesine rağmen metrobüslerin kendileri için yapılan güzergahta seyredebilmesini sağlayan klavuz sisteminin takılmadığı belirtildi.

Klavuz sisteminin takılması için İstanbul Üniversitesi’ne çalışma yaptırıldığı, üniversitenin 50 adet metrobüs için de 8 milyon 523 bin TL, genel yazılım için de 931 bin 240 TL’lik maliyet ile birlikte toplam 9 milyon 454 bin TL’lik maliyet çıkardığını hatırlatıldı.

 

 

 
bayrak2.gif

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Anket

Sitemizin son hali hakkındaki görüşünüz:
 

Free template 'Feel Free' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!