Ana Menü
















BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLU HİZMETE GİRDİ PDF Yazdır e-Posta
operator1 tarafından yazıldı.   
Salı, 31 Ekim 2017 09:02

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Başbakanı Giorgi  Kvirikaşvili  , Kazakistan Başbakanı Bakıtcan Sagintayev, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov  ile Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan ve çok sayıda bakanın katılımıyla açıldı.

Ülkemiz ile Gürcistan, Azerbaycan ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri arasındaki kesintisiz demiryolu bağlantısını sağlayarak tarihi İpek Yolunun canlandırılması ve bu şekilde ülkelerarası ekonomik ve kültürel işbirliğinin geliştirilmesi amaçlarıyla yapımı planlanmıştı.

Ülkütek olarak bu projenin Türk dünyasına ve kullanan ülkelere hayırlı olmasını dileyerek hattın planlanması ve yapımında emeği geçenleri tebrik ediyoruz.

 

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi. Azerbaycan'ın Alat limanıyla tüm Orta Asya Cumhuriyetlerini, Batı ulaştırma güzergâhlarına bağlamış oluyor. Aynı şekilde Türkmenistan'ı Türkmenbaşı Limanı üzerinden, Kazakistan'ı da Aktau Limanı üzerinden Avrupa'ya bağlıyor. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacağı ve hattın kapasitesinin 2034'te 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yüke ulaşacağı tahmin edilmektedir.

- Toplam uzunluğu 838 kilometre olan demiryolunun, 76 kilometresi Türkiye’den, 259 kilometresi Gürcistan’dan ve 503 kilometresi Azerbaycan’dan geçiyor.

- Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demiryolu inşa edildi. Türkiye ile Gürcistan sınır geçişi tünelle sağlandı. Tünelin 2 bin 375 metresi Türkiye, 2 bin 70 metresi ise Gürcistan topraklarında bulunuyor.

-  Yıllık 1 milyar dolar gelir elde edilmesi planlanıyor.

- Rusya ve Hazar üzerinden yapılan Avrupa-Asya taşımacılığının Asya -Avrupa hattına taşınması ile 2 aylık seyahat süresi 15 güne inecek, 7 bin kilometre kısalacak.

Tarihi İpek Yolu, Asrın Projesi’yle yeniden hayat buldu. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı sayesinde Londra’dan kalkan bir tren Pekin’e kadar kesintisiz gidecek. Çin’in Pekin kentinden hareket edecek bir tren, sırasıyla Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Gürcistan’daki mevcut hatlardan geçerek Türkiye’ye girecek. Anadolu’yu mevcut ve yenilenmiş hatlardan geçecek olan tren, boğazın altından geçen Marmaray’ı kullanıp Trakya üzerinden Yunanistan’a girecek. Tren, önce İtalya ardından Fransa hattını kullanarak, Manş Deniz Tüneli’nden İngiltere’ye ulaşacak.

YENİ İNŞA EDİLEN HATTIN ÖZELLİKLERİ

· Hat Boyu: 79 km (Kars Gardan)

· Hat Sayısı: Çift Hat-Elektrikli-sinyalizasyonlu

· Proje Hızı: 120km/sa

Proje kapsamında;

· Toplam Delme Tünel uzunluğu: 6.752 m.

· Toplam Aç-Kapa Tünel uzunluğu: 11.267 m.

· Toplam Viyadük uzunluğu: 548 m.

· Toplam Menfez (Muhtelif Ebatlarda) : 68 Adet

· Toplam Altgeçit ve Üstgeçit (Muhtelif Ebatlarda) : 28 Adet bulunmaktadır.

 

Türkiye tarafında Toplam 79 km. Gürcistan tarafında ise 29 km. uzunluğundadır.

Son Güncelleme: Salı, 31 Ekim 2017 11:03
 
bayrak2.gif

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Anket

Sitemizin son hali hakkındaki görüşünüz:
 

Free template 'Feel Free' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!